Túry na Slovensku

Výber stránok: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Súľovské vrchy - Nedeľná vychádzka na Bosmany

Bralo Bosmany sa nachádza nad obcou Kostolec a je vyhlásené za Prírodnú pamiatku. Tvoria ho 3 samostatne stojace veže tvaru koláčov „bosniakov“, nad ktorými dominuje bralo Skala s výrazne vyvinutými hlbokými puklinovými škrapmi na hrebeni.

Michal Uriča, 28.2.2007

Strážovské vrchy - Zasnežené blúdenie na Strážov

Strážov je so svojou výškou 1213 metrov najvyšším vrcholom Strážovských vrchov a v jeho okolí sa nachádza viacero zaujímavostí, ktoré zahŕňajú okrem iných aj krasové javy ako jaskyne a priepasti (Jánošíkova jaskyňa, jaskyňa Četníkova svadba či nedávno objavená Strážovská priepasť), ako i dva nevysoké vodopády.

Michal Uriča, 11.2.2007

Malé Karpaty - Vychádzka na Pajštún

Konečne aspoň náznak snehu zavítal aj do Bratislavy, hoci správy zo severnejších oblastí Slovenska hovoria o podstatne štedrejšej snehovej nádielke. Unavený zo športových aktivít z predchádzajúceho dňa uvažujem pre dnešok nad niečim skutočne ľahkým, a nakoniec to vyhráva Pajštún.

Michal Uriča, 10.2.2007

Malé Karpaty - Krasom Plaveckého Mikuláša

Tohtoročná zima je na sneh nezvyčajne skúpa, a naviac druhý víkend nového roka nás privítal silným vetrom najmä v oblasti Tatier. Naštastie naše veľhory nie sú jedinými, kam sa dá vybrať. Ja som voľnú sobotu využil na preskúmanie aspoň časti krasu v okolí Plaveckého Mikuláša.

Michal Uriča, 14.1.2007

Malá Fatra - Štefanský výstup na Kľak 2006

Výstup na Kľak a jeho tradíciu sme začali ešte v zime roku 2000. Vtedy sme sa v pätici vydali smerom k vrcholu, no nie na Štefana, ale o deň skôr, t.j. 25. decembra. Na túto túru nikdy nezabudnem, lebo ju sprevádzalo niekoľko udalostí, ktoré sú nezmazateľné z pamäti. Najskôr sme zistili v Rajci, že nemáme prípoj do Fačkova...

Michal Uriča, 7.1.2007

Súľovské vrchy - Malý Manín

Malý Manín je menším bratom Veľkého Manína a navzájom ich oddeľuje Manínska tiesňava. Tá sa geograficky radí k Strážovským vrchom, tektonickej jednotke bradlové pásmo. Prelomom potoka pri klesaní eróznej bázy bolo vytvorené Manínske bradlo rozčlenené na dve časti: Veľký Manín a Malý Manín...

Michal Uriča, 7.1.2007

Malé Karpaty - Veľká Homoľa, Traja jazdci, Tisové skaly

Okolie Bratislavy mi vždy ako prisťahovalcovi z Považia pripadalo pre turistiku nezaujímavé. Až v poslednej dobe som začal zisťovať, že strmé štíty tu síce nenájdem, no príjemné miesta sa tu nájsť dajú a turistika má svoje čaro napríklad i v Malých Karpatoch.

Michal Uriča, 8.11.2006

Veľká Fatra - Ostrá a Tlstá

Počas štúdia na vysokej škole v Banskej Bystrici ma vždy lákali dva vrcholy Veľkej Fatry, ktoré som pravidelne sledoval z vlaku pri ceste domov alebo na internát. Tento rok konečne padlo rozhodnutie vybrať sa na vrchol. Tak sme sa v jeden krásny slnečný letný deň vo štvorici ocitli v ústí Gaderskej doliny...

Michal Uriča, 5.11.2006

Vysoké Tatry - Veľká a Malá Studená dolina cez Priečne sedlo

Heslo tohoto výletu bolo: "Ta3 za 24". A program? Vo štvrtok sadáme do vlaku o 23.30 v Bratislave a späť v Bratislave sme na druhý deň o 22.30. Unavení a spokojní.