Túry na Slovensku

Výber stránok: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Štefanský výstup na Kľak a nešťastná trinástka za nami

Na začiatku bol plán opäť na Kľaku bivakovať v noci z 25.12. na 26.12., aby sme na vrchole stanuli tak ako minulý rok skoro ráno, snáď ešte po tme. Vopred sme oslovili potenciálov na účasť a opäť nám boli odpoveďou čudné pohľady a úškrny :-).

Michal Uriča, 2.1.2013

Hra na schovávačku so Schovánkou

Je streda poobede, stres v práci neutícha. Prichádza mail od Martina a ja už tuším, čo bude jeho obsahom. Text mailu je veľmi jednoznačný: „Schovánka, by som tam išiel teraz v zime pozrieť....na lyžiach...“.

Michal Uriča, 27.2.2012

Novoročný výstup na Veľký Manín

Na Veľkom Maníne som stál mnohokrát. V lete i v zime. Pred necelým rokom sme s Martinom na vrchole i v zime bivakovali. No pravdou je, že na tradičný Novoročný výstup na Veľký Manín som sa aj napriek predsavzatiam doteraz nepremohol. Akosi sa mi ráno nikdy nepodarilo vstať...

Michal Uriča, 11.2.2012

Štefanský výstup na Kľak – Dvanásta epizóda v upravenom vydaní

Štefanský výstup na Kľak sa stal už priam neodmysliteľnou súčasťou našich Vianoc. V tomto roku to už však s účasťou bolo poslabšie. Každopádne sme sa aspoň s Martinom dokázali na výstupe dohodnúť a to aj s drobnou obmenou tradičného scenára.

Michal Uriča, 9.1.2012

Považský hrad sa prebudil zo zlého sna

Po dlhšej dobe som sa na víkend dostal do Bystrice a v druhú novembrovú nedeľu som rozhodol konečne vyraziť na hrad. Okolo siedmej už parkujem v Považskom Podhradí pri kostole a bez váhania som sa pustil do chôdze, aby som sa zahrial.

Michal Uriča, 20.11.2011

Z Dukly na Devín za 7 dní

Bicyklujem od malička a snáď čím som starší, tým viac ma to baví. Nakoľko ale už pár rokov nie som ten, čo naháňa góly, body, sekundy , hrdo sa hlásim ku skupine cyklistov krajinkárov.

Marian Mifkovič, 3.10.2011

Dvadsaťmetrová bedľa

Manínska stráž sa už kúpe v slniečku, od Slnečných stien sa približujú dvaja najskôr hubári, súdiac podľa prúteného košíka, ktorý nesú. Už po x-tý krát nostalgicky obzerám lezecké cesty v skalke Manínskej stráže a po mĺkvej chvíľke pokračujem v stúpaní.

Michal Uriča, 7.8.2011

Maratón Medzihorím Partizánske – moja MTB premiéra

Veľkonočná slnečná nedeľa. O 11.00 hod. štartovný vystrel vypustil na trať farebné „stádo“ rútiace sa po trávnatej ploche smerom k horám nad Partizánskym. Po počiatočnom vyvedení z areálu letiska sme sa dostali na asfaltovú cestu a tu sa nezaprela moja „hetero“ - asfaltová orientácia.

Milan Valko, 3.7.2011

Dobrá tradícia zachovaná alebo ako sme sa opäť po roku zišli na Štefánskom výstupe na Kľak

Ráno vstávame do bieleho dňa. Napadol sniežik a obloha je zatiahnutá. Mrzne. Oproti včerajšku úplne ideálne podmienky na túru. Vyrážame pre Jura a naberáme už tradičný „štefánsky smer“.

Michal Kiripolský, 21.1.2011

Nocľah na Malom Maníne

Nestáva sa to často, vlastne sa to ani nestáva, ale s Martinom sa nám nezávisle od seba podarilo napísať o rovnakej akcii. O ďalšej nočnej túlačke, tentokrát na Malom Maníne. Na druhej strane je táto skutočnosť príležitosťou, vychutnať si príbeh z dvoch pohľadov.

Martin Kiripolský, Michal Uriča, 13.11.2010

Súľovský hrad

Už dlhší čas trvajúce pekné počasie sme sa ho rozhodli využiť v nedeľu výletom na Súľovský hrad. Dopredu sa dohadujeme, že výlet to bude zameraný rodinne a fotograficky.

Martin Kiripolský, 7.11.2010

Víkend na Muránskej planine

Dve svadby sa nám v partii odohrali bez patričnej a tradičnej chlapskej rozlúčky so slobodou. Hoci až následne, ale predsa sme sa ku rozlúčke dostali. Z viacerých tipov nakoniec zvíťazila Muránska planina, kde doposiaľ nikto z nás nezavítal.

Michal Uriča, 17.9.2010

Rozhľadňa Púchovskej doliny – nocľah v mlieku

Tak sa zdá, že nám na Slovensku pomaly pribúdajú nové rozhľadne. Prvý augustový víkend sme si to namierili na rozhľadňu Púchovskej doliny, ktorá sa od minulého roku vypína nad obcou Dohňany.

Michal Uriča, 16.8.2010

Ako vyliezť na Cigánku alebo cestičky na Klapy

Klapy v Považskej Bystrici a okolí asi ani nikto nepozná pod iným názvom ako Cigánka. Ak prídete teda z iného regiónu, určite sa pýtajte na cestu na Cigánku, vyhnete sa nechápavým pohľadom.

Michal Uriča, 4.8.2010

Považský Inovec - Rozhľadňa na Marháte a Visiace skaly

Na jar sme si s Martinom dali záväzok vybehnúť niekam do Inovca či Tribeča. Nakoniec zvíťazila myšlienka pozrieť sa na rozhľadňu na Marháte a tak sme si naplánovali stretnutie v Nitrianskej Blatnici.

Michal Uriča, 5.5.2010

Veľký Manín trochu inak – zimný bivak v Súľovských vrchoch

V striedmom svetle čeloviek stúpame cez zasneženú lúku a sneh veselo vŕzga pod lyžami. Okolo nás všade tma, svetlá Považskej Bystrice sa nám vzďaľujú. Hviezy nad hlavami jasne svietia a ďalej prituhuje.

Michal Uriča, 23.2.2010

Malá Fatra - 10. Štefanský výstup na Kľak

Vianoce sú pre každého niečím iným. Pre niektorých je to povinná rodinná jazda, pre niektorých čas na sviatočnú náladu rodinné stretnutia, spojené sú však vždy s trochou viac prijatého jedla a aspoň počas tých svaitočných dní aj s trochou menej pohybu.

Michal Kiripolský, 27.1.2010

Výstup na Veľký Grič

Z Prievidze sa v neďeľu ráno presúvame do Handlovej autami, ktoré sme odparkovali v Baníckej kolónii. Hneď tu sa napájame na červenú značku, ktorá nás má doviesť až na vrchol Veľkého Griča.

Michal Uriča, 28.9.2009

Východná Vysoká

Východná Vysoká (2428 m) je významný vyhliadkový štít v Poľskom hrebeni v hlavnom hrebeni Vysokých Tatier. Čnie sa nad tromi dolinami: Velickou, Veľkou Studenou a Bielovodskou dolinou (nad časťou Zamrznutý kotol).

Martin Kiripolský, 4.9.2009

Na biku z Košíc do Levíc - Bukas Tour 2009

Keď mi Bukas hovoril o tejto jeho akcii, pomyslel som si, že čo to za ( s prepáčením ) ch.u.j.o.v.i.n.u vymyslel ? Ísť vlakom do Košíc a odtiaľ späť do Bratislavy na kole za dva dni?

Milan Valko, 29.7.2009

Nízke Tatry - Ohnište

Bolo to už dávno a ja to ťahám z úzadia mojej pamäti, čo sme sa vo dvojici vybrali na Ohnište v Národnom parku Nízke Tatry. Vlastne...hm...ani to nemám tak v úzadí pamäti, lebo však kto už by si nepamätal túru s jednou z najťažších pasáží vo svojom života?

Igor Paško, 13.7.2009

Nízke Tatry - Jasná výzva

Skialpinizmus ponúka možnosť uniknúť do tichej prírody hôr, lyžovať v neporušenom snehu i nezabudnuteľné scenérie zo snehom a slnkom zaliatych štítov a hrebeňov.

Martin Kiripolský, 16.6.2009

Malé Karpaty - V zime na Čelo a Veterlín

Tak som sa túto jar zamyslel, že prišla nejako prirýchlo. A ak sa aj mýlim, teploty sú na máj pomerne vysoké, čo po zime vždy prekvapí. Trochu som bilancoval zimnú turistickú sezónu...

Michal Uriča, 18.5.2009

Nízke Tatry - Veľkonočný výstup na Kráľovu hoľu

Jankina túžba výstupu na Kráľovu hoľu kulminovala a ďalší termín bol dohodnutý na Veľkú noc, konkrétne na nedeľu. V piatok sme si ešte s Lenkou a Silviou dali tréning pri výstupe na Inovec...

Michal Uriča, 4.5.2009

Malá Fatra – Malý Rozsutec a Jánošíkove diery

Jednu augustovú sobotu sme si naplánovali výstup na skalnatý Malý Rozsutec, nachádzajúci sa v Kriváňskej Malej Fatre. Jeho strmé vápencové steny dominujú údoliu Bieleho potoka.

Michal Kiripolský, 27.4.2009

Považský Inovec - Výstup na Inovec

Vrcholom Veľkonočnej turistiky mal byť výstup na Kráľovu hoľu, ktorý sme nakoniec uskutočnili na Veľkonočnú nedeľu. Nedalo mi to však, a intenzívne som uvažoval nad vhodným tréningom.

Michal Uriča, 20.4.2009

Posledné dni zimy v Malej Fatre

Oficiálne prebiehajú posledné zimné dni a my sa v sobotný večer vyberáme smerom do Malej Fatry. V Štefanovej na chate nachádzame partiu priateľov, s ktorými trávime večer.

Michal Uriča, 13.4.2009

Slavkovský štít 2452 mnm – skalnatý predný voj Tatier

Vstávame skoro ráno. Auto sme nechali v Starom Smokovci. Pri východe slnka už šliapeme na Hrebienok. Slnko mi pripomenulo obrazy, keď pred niekoľkými rokmi horela kalamita pri Lomnici.

Martin Kiripolský, 24.3.2009

Kamzíky v Západných Tatrách - Jakubina

Naplánovali sme si prechádzku do už zasnežených Západných Tatier – na ich druhý najvyšší vrch - Jakubinu . Počasie celkom ujde, tak sa vydávame na cestu.

Martin Kiripolský, 16.3.2009

Vysoké Tatry - 500 metrov náučného chodníka!

Veľmi som sa potešil, keď otvorili náučný chodník. Pripadá mi „na úrovni“, prevedením aj obsahovo. Jedna časť toho to chodníka sa mi však páči viac ako ostatné...

Martin Kiripolský, 8.3.2009

Strážovské vrchy - Výstup na Rokoš a malý bonus

Na začiatku bol plán vyšliapnuť si na Kráľovu hoľu. Dve okolnosti však tento plán skorigovali, a to konkrétne zlé počasie a Jankina choroba. Doma sa nám však sedieť nechcelo...

Michal Uriča, 11.2.2009

Malé Karpaty - Na Čmeľok z Perneku

Na poslednú nedeľu pred Vianocami sme sa vybrali do prírody, aby sme aspoň na chvíľu unikli zhonu za darčekmi v meste. Cieľom bol tentokrát Čmeľok.

Michal Uriča, 26.1.2009

Novoročný výstup na Veľký Manín alebo Bude stáť na Maníne rozhľadňa?

1. januára 2009 sa uskutočnil jubilejný 40. ročník novoročného výstupu na Veľký Manín...

Bohuslav Kortman, 19.1.2009

Malé Karpaty - Prechádzka na Zámčisko

Po sobotňajšej vyčerpávajúcej ochutnávke vín počas dňa otvorených pivníc sa nám v nedeľu zažiadalo trošku si prevetrať hlavy na čerstvom vzduchu.

Michal Uriča, 15.1.2009

Malá Fatra - Štefanský výstup na Kľak 2008

Rok sa opäť nachýlil ku svojmu koncu a nastal čas pre náš tradičný Štefanský výstup na Kľak (1351 mnm) v Lúčanskej Malej Fatre. V tomto roku sme napísali už jeho deviate dejstvo.

Michal Uriča, 7.1.2009

Strážovské vrchy - Z Rečice až do Bystrice

Plánovaný silvestrovský dvojvýstup na Strážov a Kľak ma podnietil absolvovať v rámci kondičného tréningu nejakú ľahšiu túru v okolí Považskej Bystrice.

Bohuslav Kortman, 4.1.2009

Malé Karpaty - Okolo Borinky a na Dračí hrádok

Po sobotňajšej vychádzke na Čiernu skalu sme sa pre výlet rozhodli i na nedeľu. Plánom bolo presť hrebeňom od Stupavy – Obory, cez Pajštún na Dračí hrádok.

Michal Uriča, 21.11.2008

Malé Karpaty - Z Jahodníka na Čiernu skalu

Cesta i napriek plnším cestám z dôvodu Dušičiek prebehla v poriadku a parkujeme na prázdnom parkovisku jaskyne Driny, ktorá je od 1.11. uzatvorená až do konca marca.

Michal Uriča, 5.11.2008

Malé Karpaty - Okolo Svätého Jura a na hrad Biely Kameň

Pôvodne sme plánovali stráviť sviatok práce na bicykloch, no okolnosti naše plány zmenili. Rozhodli sme sa nakoniec absolvovať pešiu túru v okolí Svätého Jura.