Turistika v Európe

Ranná rozcvička s Leonardom da Vinci a úvaha o velikánoch

Počas nášho karavaningu po Toskánsku sme sa na pár dní dostali i blízko mesta Pistoia, kde sme zakotvili v parádnom kempe pre rodiny Barco Reale. Ako inak, ráno pre mňa začína veľmi skoro a na dvoch kolesách.

Michal Uriča, 16.12.2012

Môj prvý cyklomaratón – Wildon 2012

V tento rok sme začiatkom leta obaja takmer nachlp rovnako s Milanom uviazli v sociálnej sieti a začali poberať rentu od aSociálnej poisťovne. Tak nám ku horčine v ústach a dobrému pocitu rentiérov pribudlo aj dosť času na jazdenie.

Michal Uriča, 8.12.2012

Zimný výšľap na Hochkar

Pre veľký úspech nášho trojkráľového skialpového výletu na Stuhleck sme si s Radom naplánovali repete na Hochkare. Môj zlomený palec z poslednej epizódy sa už ako tak zahojil, takže nám nič nestojí v ceste.

Michal Uriča, 1.5.2011

Stuhleck na tuleních pásoch

Sviatok Troch kráľov ukázal, že sa bude dať uskutočniť malý výlet do Rakúska. Zlanáril som Rada na skialpovú rýchlovku a ten nelenil, dohoda bola na svete. Dohodli sme sa na výstupe na neďaleký rakúsky kopec Stuhleck.

Michal Uriča, 4.2.2011

Park Prírody Biokovo

Každý, kto bol na Makarskej riviére, si určite vie predstaviť vysoký skalnatý masív vypínajúci sa nad plážami tejto nielen Slovákmi vyhľadávanej dovolenkovej lokality. Nás ako milovníkov hôr ale lákalo nielen sa pozerať na túto kulisu z pláže alebo nafukovačky.

Michal Kiripolský, 30.11.2010

Národný park Velika Paklenica

Aj tohtoročná dovolenka sa odohrávala pri slovenskom mori v Chorvátsku. Tentokrát sme boli na Makarskej riviére a cestou domov sme si naplánovali zastávku v Národnom parku Paklenica.

Michal Kiripolský, 22.10.2010

Weinviertel - Cyklotrasa Der Neuburger

Okrem turistiky si naše vychádzky z času na čas radi spríjemníme aj jazvou na dvoch kolesách s vlastným pohonom jednej konskej sily. Začiatkom jesene minulého roku sme sa rozhodli zavítať do Rakúska na ďalší výlet, ktorého štart sa nachádza v mestečku Laa an der Thaya.

Michal Uriča, 26.4.2010

Plitvické jazerá

NP Plitvička jezera sa nachádza v Licko-senjskej župe, asi 530 km od Bratislavy. Nenachádzajú sa však na toku rieky Plitvica, ako by si človek pomyslel, ale sú lokalizované na hornom toku rieky Korana tvorenej vodami Bijela Rijeka a Crna Rijeka.

Michal Kiripolský, 12.3.2010

Rumunsko - jednou nohou v stredoveku druhou v 21. storočí

Keď sa povie Rumunsko väčšine z nás sa vybavia zájazdy ROH, Transylvánia, Ceausescu, kone a vozy …. Táto krajina patriaca do EU sa pomaly prebúdza k životu. A má čo ponúknuť.

Martin Kiripolský, 4.12.2009

Schroniska, stawy a doliny v Poľských Tatrách

Pri Žabom oku odbočujeme na modrú značku, ktorá traverzovite stúpa na chrbát Opaloneho rozdeľujúceho tieto dve doliny. Cesta vedúca kosodrevinou už nepatrí k takým frekventovaným ako na Morské oko. Medzi kosodrevinou prerastá jarabina aj limba.

Martin Kiripolský, 19.8.2009

Kréta – kaňon Samaria

Ak sa chystáte na dovolenku na grécky ostrov Kréta, a ak máte v batožine so sebou tenisky a ak pri chôdzi nepotrebujete barlu, tak neváhajte ani na chvíľu nad výletom do kaňonu Samaria.

Igor Paško, 22.6.2009

Z Hainburgu cez hrad na Hundsheimer Berg (481 mnm)

Po výstupe na Königswarte sme sa rozhodli opäť navštíviť blízke Rakúsko. Konkrétne sme si vybrali okolie mestečka Hainburg an der Donau, nad ktorým sa vypína zrúcanina hradu a o niečo ďalej je možné vystúpiť na vrchol kopca Hundsheimer Berg.

Michal Uriča, 22.8.2008

Picos de Europa - Náučným chodníkom okolo Lagos de Covadonga

Po výstupe na Tiatordos a splave rieky Sella sme v Picos de Europa podnikli ešte jeden ľahučký výlet. Tentokrát išlo o jednoduchú, no príjemnú prechádzku v okolí jazier Lago Enol a Lago La Ercina - spoločne nazývaných Lagos de Covadonga.

Michal Uriča, 15.8.2008

Španielsko - Picos de Europa - Splav rieky Sella

Po príchode do agentúry platíme za samotný splav a dostávame potrebné vybavenie. Plastový súdok s proviantom, kam naviac ukladáme naše cennosti, záchranné vesty a pádla. Dostávame krátku inštruktáž ku vodáckej technike a samotnej trase splavu a už smerujeme ku vode.

Michal Uriča, 29.7.2008

Španielsko - Picos de Europa - Výstup na Tiatordos (1951 mnm)

Ráno vstávame o šiestej, aby sme čo najskôr vyrazili na cestu, pretože dedinka Pendones odkiaľ zahájime výstup na Tiatordos je od Alisalu vzdialená asi 80 kilometrov. Počasie je typické astúrske – hmla a vlhko, uvidíme, čo nás ešte dnes čaká. Prvé kilometre ubiehajú bez problémov, Andrea z GPS navigácie odvádza dobrú robotu...

Michal Uriča, 23.7.2008

Hainburger Berge - Výlet na Königswarte

Po príchode do Bergu sa ako na potvoru rozprší a to poriadne husto. Čakáme teda v aute s nádejou, že sa mrak presunie ďalej a budeme môcť vyraziť. Asi po pol hodinke dážď ustáva a my už kráčame po uličkách úhľadného Bergu po modrej značke, ktorá nás vedie paralelne s ďalšími farbami.

Michal Uriča, 5.7.2008

Parco Nazionale Gran Paradiso

Pohorie parku je tvorené metamorfovanými horninami príbuznými granitu a dioritu. Toto podložie spolu s poveternostnými podmienkami a nadmorskou výškou determinuje faunu a flóru v NP. Z nižších rastlín sú bohato zastúpené vlhkomilné machy, z vyšších druhov, hlavne popri tokoch ostrice...

Martin Kiripolský, 14.10.2007

Pyreneje - Okolo jazera Estany de St. Maurici

Národný park vyhlásený v roku 1955 sa nachádza na severozápadnom cípe Katalánska v samom srdci pohoria Pyreneje. Pokrýva územie 40 852 ha a samotný park s rozlohou 14 119 ha je rozdelený do dvoch častí: Sant Maurici - dostupná z Espotu a Aigüestortes - dostupná cez údolie Boí...

Michal Uriča, 30.9.2007

Dolomity - Paternkofel (Via de Luca, Schartenweg, 2744 mnm)

Pred vstupom do tunelov pod Paternkofelom sa navliekame do výstroje a zapíname čelovky, aby sme netrápili naše hlavy otrasmi pri nárazoch do skalného stropu vystrieľaných štôlní. Po strmom stúpaní v hlbinách skaly vystupujeme skalným oknom pri nástupe na zaistenú cestu a tento je naštastie voľný...

Michal Uriča, 4.9.2007

Weinviertel - Cyklotrasa Der Welschriesling

V nedeľné ráno krátko po deviatej sa presúvame z Bratislavy po diaľnici smerom na Moravský Svätý Ján. Cez hranicu sa dostávame do rakúskeho Hohenau a pokračujeme smerom na Großkrut. Keď tam prichádzame, snažíme sa hľadať značenú trasu Welschriesling...

Michal Uriča, 17.8.2007

Dolomity - Boeseekofel - Piz da Lech (2910 mnm)

Keďže sme predchádzajúce rána vstávali pomerne skoro kvôli dlhšiemu presunu, posunuli sme budíček a odchod o niečo neskôr na ôsmu hodinu. Cesta do Corvary nám nezabrala viac ako 30 minút a po odparkovaní áut pri dolnej stanici lanovky už vzorne stojíme frontu na lístky...

Michal Uriča, 6.8.2007

Dolomity - Via ferrata Ettore Bovero na Col Rosá (2166 mnm)

...kráčame po širokej vozovej ceste v údolí Val Fiorenza, ktorá je zreteľne označená číslom 417 a kopíruje hranicu kempingu. Asi po pätnástich minútach prichádzame ku smerovníku, ktorý nás z cesty naviguje na serpentíny vedúce do sedla Passo Posporcora, chodník má označenie číslo 408...

Michal Uriča, 30.7.2007

Dolomity - Fotospomienka na Hexenstein 2007

Prvý budíček o jednej nás nepotešil stále totiž prší a tak protestný spánok pokračuje. O štvrtej je už prebudenie radostnejšie, dážď ustal a ani hustá oblačnosť nás od prvej túry v Dolomitoch neodradí. Sadáme do áut, presúvame sa do sedla Passo Valparola a pri pevnosti Tre Sassi parkujeme...

Michal Uriča, 11.7.2007

Weinviertel - Cyklotrasa Der Traminer

Viac než 675 podnikov na vinárskych cestách a cestičkách - od domov vinárov, cez tradičné rakúske vinárničky, vinotéky, vinárske hostince a domy s možnosťou prenocovania - sa nachádza vo vinárskej oblasti pozdĺž asi 400 kilometrov dlhej vínnej cesty Weinviertel v Rakúsku.

Michal Uriča, 18.5.2007

Švajčiarsky zápisník - Turistika

Ďalším z našich výletov malo byť splnenie jedného z mojich snov a to navšteva Zermattu a naživo vidieť Matterhorn (alebo po taliansky Monte Cervino). Keďže z Bazilej sme vyražali až po siedmej večer, nepodarilo sa nám dostať sa na miesto priamo ale museli sme prespa v meste Brig...

Michal Kiripolský, 18.3.2007

Dolomity - Pisciadústeig - Via ferrata Brigata Tridentina

V talianskej terminológií sú zaistené cesty nazývané via ferrata alebo aj sentiero attrezzato, v nemecky hovoriacich krajinách sa im hovorí klettersteig. Dolomity sú takýchto zabezpečených ciest plné a je na každom, aby sa rozhodol pre oblasť a obtiažnosť cesty, na ktorú sa cíti.

Michal Uriča, 15.11.2006

Dolomity - Hexenstein (Sass di Stria)

Dolomiti, 1. svetová vojna. Na jednej strane talianska horská pechota (tzv. Alpini) a na strane druhej rakúski cisárski horskí strelci (tzv. Kaiserjäger). Na Hexensteine sa sústredili rakúske jednotky, naproti na Cinque Torri boli rozmiestnené delostrelecké pozície Talianov...

Michal Uriča, 6.11.2006

Bieszczadski park narodowy

Predĺžený víkend v prekrásnom prostredí poľských Bieszczad. Národný park, ktorý je vďaka jesenným farbám rozsiahlych lesných porastov, hlavne bukových a bukovo-jedľových a častým inverziám veľkým lákadlom pre každého milovníka prírody.

Michal Kiripolský, 3.11.2006

Dolomity - Okolo Cima Del Lago

Nenáročná okružná túra v oblasti Centurines a Fanis. Počasie nie je práve najkrajšie, no i tak sa vyberáme smerom na San Cassiano a ďalej na chatu Capanna Alpina, kde na veľkom parkovisku nechávame auto...

Dolomity - Monte Nuvolau, Monte Averau

Náš cieľ pre dnešnú túru je jasný, sú to vrcholy Monte Averau a Monte Nuvolau. Prechádzame okolo stanice lanovky, niekoľkých gift shopov a vyrážame na chodník č. 1, ktorý smeruje k nášmu cieľu a je súčasťou diaľkovej cesty Dolomiten Hohenweg...

Michal Uriča, 30.10.2006

Dolomity - Paternkofel (Monte Paterno)

Nádherná túra okolo známych veží Drei Zinnen (Tre Cime di Lavaredo), ktoré snáď pozná každý nadšenec turistiky a hôr. My sme ku prehliadke Drei Zinnen pripojili prechod starými vojnovými cestami v masíve Paternkofel. Štôlne, strielne, zabezpečené úseky via ferraty, nádherné výhľady, to je len chabý popis ...